"Nieznajomość prawa szkodzi”, czyli co każdy zarządzający powinien wiedzieć z zakresu Prawa Pracy
  • Optymalne formy zatrudnienia pracowników – zasady doboru
  • Rodzaje umów o pracę
  • Kary porządkowe
  • Czas pracy
  • Tryb i formy rozwiązywania umów o pracę
1

„Czas to pieniądz”, czyli co każdy menedżer powinien wiedzieć o organizowaniu i rozliczaniu czasu pracy

  • Rodzaje systemów czasu pracy – wady i zalety
  • Okres rozliczeniowy – kiedy krótki, a kiedy długi?
  • Kiedy nadgodziny?
  • Lista obecności, a ewidencja czasu pracy
  • Odpowiedzialność menedżera w zakresie czasu pracy pracowników
2

Łatwo zatrudnić, trudniej zwolnić – prawne aspekty zatrudniania i zwalniania pracowników

  • Co oznacza „oświadczenie woli”
  • Przyczyna „utraty zaufania” – bezpieczna czy nie?
  • Tryby i formy rozwiązywania poszczególnych rodzajów umów o pracę
  • Kiedy odprawa, a kiedy nie
3

Podwyżka czy premia? – jak zbudować kompleksowy system wynagrodzeń

  • Płace zasadnicze – taryfikator wynagrodzenia
  • Premiowanie i nagradzanie
  • Awans płacowy i stanowiskowy
4

Kij czy marchewka? – praktyczne zagadnienia z zakresu kar porządkowych i premiowania pracowników

  • Rodzaje kar porządkowych
  • Proces udzielania kar porządkowych
  • Najczęstsze błędy pracodawców
  • Za co premia?
  • Podstawowe zagadnienia Regulaminu Premiowania
5

„Błądzić jest rzeczą ludzką” – najczęstsze błędy w pracy HR-owca dotyczące Prawa Pracy

  • Za co grożą kary finansowe?
  • „Ulubione” zagadnienia kontrolującego
  • Jak uniknąć błędów w dokumentacji podlegającej kontroli – przygotowanie
  • Czy można odmówić podpisania protokołu?
6

„Spiesz się powoli”, czyli jak prawidłowo planować i rozliczać czas pracy

  • Tworzenie harmonogramów czasu pracy
  • Doba pracownicza
  • Odpoczynki dobowe i tygodniowe
  • Wyjścia prywatne, a harmonogram czasu pracy
  • Planowany, a wykonany czas pracy
7

Porządek musi być! – czyli jak uszyć na miarę Regulamin Pracy i Regulamin Wynagrodzeń

  • Obowiązek tworzenia Regulaminu Pracy i Regulaminu Wynagrodzeń
  • Które rozdziały Regulaminu Pracy rozbudować, a które minimalizować
  • Transparentność RP i RW
  • Najczęstsze błędy pracodawców
8